Friday, April 23, 2010

SENANG JADI SUSAH

28 tahun bergelar guru, pahit maung dan manisnya hanya sendiri yang rasa. Ingatkan makin cangihnya dunia semua makin senang diurus,,,,,,hakikatya tidak begitu....makin dunia diglobalisasi maka makin besarlah skopnya yang perlu diurus untuk meneruskan kehidupan.

01/02/2010 bagiku adalah tahun bermulanya sekali lagi ledakan perubahan paradigma perlu dipacu untuk memantapkan perubahan pengurusan sekolah yang kini mencipta nama di gred purata 168 kedudukan di Malaysia. Sebagai GB baru begitu berat bagiku untuk tetap mempertahankan keunggulannya namun tanggungjawab telah digalas perjuangan tetap diteruskan.........dengan berbekalkan ilmu dari IAB dan UPSI ijazah diperolehi tiada ertinya jika takut terjun ke lubuk PERJUANGAN yang masih bersisa lebih krg 5 thn lagi.

Merata daerah dari 5 sekolah menengah kini 4 sekolah rendah kehebatan istilah mengharungi cabaran semakin terasa kehangatannya....jika tidak diurus jatidirinya kemungkinan jadi SRESS tidak dapat dielakkan,,,,namun aku pasrahhhh meneruskan NKRA yang kini senang dipantau oleh KPM secara on-line mudah buat mereka dihujung jari memantau kita di sekolah...itulah globalisasi dunia pendidikan..........,prancangan strategik pun masih tak lepas timbul pula NKRA lepasni takatau......ape lagi bersedialah menunggu .......tanpa jemu warga guru......orang tak suruh kita jadi guru kita yang nak jadi guru maka jadilah guru sejati,,,,,,,,,,,,,,,,,membakar diri menerangi insan-insan yang perlu diberi ilmu bakal PM dihari muka.....rakyat didahulukan pencapaian diutamakan,

No comments:

Post a Comment