Wednesday, June 2, 2010

kEPUTUSAN YANG MENGECEWAKAN

Setelah ke JPN 01/06/2010 aku menunggu panggilan dr Unit sek rendah tentang keputusan pertukaran Pn S. Dri pagi aku hanya keluar sekejap2 dr pejabat, jam 10.30 aku ke kantin menjamu selera nasi ,ikan goreng, sayur labu masak lemak dan sambal bacang bergegas naik. Baru beberapa minit pgilan untuk GB,,,aku begitu kecewa apabila keputusannya amat mengecewakan...kedua2 rayuan tidak berhasil...ke Pineng gagal utk ke sek berhampiran juga gagal.........aku termenung mengenangkan nasib Pn S yg terpaksa melalui getir kehidupan sendirian atas kesilapan percaturan membuat keputusan dalam mengejar cinta yg tiada memberi apa2 erti malah menjadikan kehidupan ini melalui kepahitan yg sukar diatasi dgn tangisan air mata darah sekali pun...........mungkin itulah takdir namanya......setiap yg dilalui ada hikmah dan pengajarannya. 8.00 selepas maghrib aku teringatkan Pn S, nyata sekali dia sedang menangis..........aku turut sebak dan tidak dapat meluahkan kata2 buat seketika.....akhirnya aku dapat memberi kata2 agar dia tidak terlampau ikutkan perasaan .......sanyangilah diri sendiri demi kehidupan bermakna di masa depan.........bila suaranya telah mula tenang dgn ucapan trima kasih drnya kami menamatkan bicara..........aku terasa lega .........kerana katan dia OK...alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment