Thursday, July 8, 2010

8/07/2010 genap 5 bulan di SK MELATI

Pejam celik-pejam celik semalam genaplah usia 5 bulan aku menjadi pengurus di SK Melati....Hari ini aku didatangi Kontruktor Yusof Interprise untuk melihat tapak..Jam menunjukkan 2.00 ptg yang mana aku sepatutnya dah rehat untuk solat zohor...selepas melengkapkan dokumen yang diajukan aku sempurnakan..Cikgu Hamdan GPK HEM membawa mereka ke lokasi Pra Sekolah baru....Aku bergegas balik..PAR En Zamri lebih awal dari aku meninggalkan pejabat itupun dah lewat dia balek...Di rumah aku tergesa-gesa untuk kembali ke pejabat. Tiba 2.35 meluncur sebuah kereta GEN2 berwarna kelabu di perkarangan sekolah...Aku menunggu...mereka bertiga 2 wanita seorang jejaka ...mereka memberi salam dan aku menyambut salam dan berjabat tangan....mereka memperkenalkan diri untuk melihat tapak Pra Sekolah juga...Aku terus membawa mereka ke lokasi. Selesai melihat tapak aku mengiringi mereka ke pejabat....aku membuka pintu pejabat.... mengambil cop dan kami duduk di meja luar saja tidak ke bilik GB. Di atas meja ada kuih yang dibawa oleh En.Zamri PAR aku yang ceria selalu ,ketawa dan gurausendanya menghiburkan kami setiap hari di pejabat. Aku mempelawa ketiga2nya makan...air tiada..tiba2 Pembantu Pra naik..aku meminta dia buatkan air sejuk pun tak ada......mereka menjamah kuih...dan terpacul dari mulut salah seorang darinya sejuk rasa hati ada orang nak layan kita....saya bertanya kenapa ..hanya inilah yang kami ada petang2 begini tin2 biskut yg puan lihat untuk kami mengalas perut kerana kantin dah tutup....dia bercerita pergi berjumpa GB di satu sekolah tak sudipun nak bertegur sapa dengan kami,,,senyum pun tidak....cuma jari menunjukkan tempat...tulis nama....tanpa banyak cerita katnya kami berlalu.......saya hanya menyatakan padanya dia dah lama jadi GB dah penat...saya hanyakan siapapun kita GBke, Datin ke yang pastinya kita sama manusia.....kami pun berbual topik diri masing2....Dia meninglakan sekolah setelah semuanya selesai sebelum meninggalkan sekolah aku meminta bisness kadnya tercatatlah nama Datin Quetiena Yunus managing director TIARA MASS 019 2300056/013-9380056 SEMOGA DATIN MMENJADIKAN MELATI sekolah dalam kenangan......Jauh untuk datang tapi GBnya peramah.....kah-kah

No comments:

Post a Comment