Wednesday, March 3, 2010

15 hari sebagai GB 03/03/2010

Setelah 16 hari duduk di kerusi GB jiwa saya tenang mengendaliakan urusan perjalanan sekolah. Walaupun pelbagai isu perlu untuk saya menyelesaikan saya berjaya menguruskannya hasil perbincangan dengan pihak terbabit. Antara isu-isunya ialah:-
1. Ketidakpuasan hati pekerja pembersihan kerana isu gaji yang tidak memuaskan hati, En,Mustafa hanya di bayar RM 390.00 untuk bulan Januari, tiada bekalan peralatan yang mencukupi bagi melaksanakan kerja harin,pembelian minyak petrol yang dibelikan dahulu bayarannya kurang apabila tuntutan dikemukan,
,
2. Isu Pengawal keselamatan - gaji dimasukkan krg bagi Feb.bayaran tertangguh ke bulan Mac.Panggil penyelia berbincang kerana Pengawal mengugut berhenti sertamerta jika tuntutan tidak dipenuhi......dapat diselesaikan atas tindakan segera & perbincangan.

3. Kertas kerja sukan sukoku diarah berbincang dgn GPK KO untuk mesy PIBG pda 5.3.2010 bagi kelulusan PIBG.

4. Pengusaha kantin bertindak menamatkan perjanjian kantin selepas cuti , digantikan oleh ipar Cikgu Lelehadri atas perbincanagan,

5. 3/3/2010 Kak Hasmah menelefon tanya khabar pengalaman jadi GB, nasihatkkan agar menerima tawaran ,....sebenarnya bagi saya yakin pada diri sendiri itulah faktor cabaran boleh dihadapi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,bagi diriku walau terpaksa berpisah dengan suami dan anak2 tabah dan redho dengan kadha dan qadar allah.....semuanya ku hadapi dgn tabah,,,,,hubungan mesra aku dan warga pejabat menjadikan tiada masalah buat diriku sendiri di SK Melati sejak 16 hari berlalu.

No comments:

Post a Comment