Thursday, March 11, 2010

mesyuarat pibg di sk melati

Tanggal 10/03/2010 taklimat maulidurrasul dan mesy.agong PIBG dijalankan jam 1.15 - 2.30 ptg. Petang bersama Cikgu Nana ke Muazam cash cek sukan. RM 1800.00 sumbangan dan pinjaman dari PIBG untuk hari sekan sekolah. Selepas makan kami ke Tunas nmanja shopping ,balek ke bilik rawatan..bersama Nana dan Mahani. Malam aku tidur awal.

Hari ini YB tak dapat hadir. Penghulu di jemput bersetuju untuk hadir,Aku ke kantin, Cikgu Hadri menyatakan Pengurus Ladang Dawn bwersetuju untuk datang,,,aku diminta buat keputusan samaada nak pilih mana satu, aku bertanya pendapat ahli yang ada mereka sebulat suara bersetuju pengurus ladang Dawn akan dipanggil. Mesyuarat mula agak lewat jam 3,15, ahli lambat membuat cadangan dan sokongan ke atas perlantikan dan respon agak lembab,

Tiba masa perlantikan pengerusi sementara ,aku dilantik ,namun di atas kurangnya pengalaman aku mnegambil kesempatan untuk mendapat persetujuan ahli melantik kembali Pengerusi lama En Othman sebagai Pengerusi sementar....aku bersyukur ahli sebulat suara bersetuju,,,,Perlantikan baru bermula dengan merujuk senarai nama AJK lepas dan perlantikan Pengerusi dan pencatat sementara dilantik ahli lain pun bermula sehingga habis. Selepas itu me
mbahaskan usul dan cadangan dijalankkan, sehingga selesai agenda mesyuarat .Agenda penutup diteruskan dengan aku GB berucap..aku berpuashati dpt berucap dgn baik tanpa melihat teks ucapan yang didraf. Penupan jam 6.00 tamat minum blek jam 6.50 mlm.
Kesorangan Abanh Haji telefon mmemberitahu keputusan Arina sekali fikir aku kecewa dengan keputusan yang diperolehi Hadi....anak cikgu mahani mendapat 5a ,Hadi 1a pun tak ada...nmun aku kena redha dan pasrah dengan dugaan ini.......aku seperti gagal mendidik anak untuk berjaya dengan cemerlang.....namun aku tidak menyesal segala kemudahan diberi dan disediakan namun dia sendiri gagal berdisiplin untuk mencemerlangkan dirinya sendiri,.....

No comments:

Post a Comment