Saturday, March 27, 2010

Jumaat ke PPD

Jumaat 26/03/2010 jam 8.30 bertolak ke PPD dengan pelbagai tugas yang perlu diselesaikan.Aku atur kerja dengan teliti demi menjimatkan kos perjalanan yang jauh. Secara kebetulan Abang Aji ada urusan di Pejabat Tanah Rompin, maka aku mengambil kesempatan untuk turut serta bagi meninjau PPD yang aku jejaki hampir 9 bulan berlalu. Aku ke pondok jaga ambil Pas masuk lantas terus ke kaunter mmenyerah surat, aku dihamiri kaktangan pejabat memberitahu perlu menghantar markah Linus pada hari ini juga melalui e-mail ke PPD. Aku menyatakan hari ini guru linus cuti. aku menelefon En Zuraidi. Kami menuju ke Muazam aku meneruskan tugasku ke Maybank menghantar permohonan buku cek dan memasukkan wang yuran seorang murid. Selesai di bank aku ke pejabat pos dan JBA kedua2 urusan gagal.
setelah selesai aku bertiga kegerai makan mak bedah,...ramai pelanggan aku masih kenyang hanya membukus untuk aku dan ani. Aku menelefon ani makan bersama dirumahku abang aji bersolat jumaat....JAM 2.30 aku ke Pejabat untuk meninjau kerja penting jika ada. Keadaan mengizinkan aku untuk bekejar ke JBA Temerloh bayar bil air alhamdulillah kerana bayaran dengan cek aku boleh membayarnya. Lihat jam 4.45 aku tak sempat ke Mentakkab bayar bil telefon aku mengambil keputusan mmembuat e-filing . maka selesailah urusan tersebut.
Aku balek dengan kepenatan terus relex kerana masih cuti sejak 20.03.2010 hingga 27 masih cuti...............Ahad aku ke kebun tanam pegaga lepas itu singgah di rumah ayah...Minah bayar janggut Adam RM 100.00....................Hadi 2 hari tak balek buat jualan janggut Adam aku doakan dia berjaya dan anak2 yang lain turun mengaur langkah untuk menuju Kejayaan..........

1 comment:

  1. aii?? Janggut Adam je? Janggut kambing takde ke?? hehehe...jangan marah...saje je bergurau..

    ReplyDelete